Senin, 23 November 2015

Piezoelectricity dan Kesihatan Anda

Piezoelectricity dan Kesihatan Anda

Piezoelectricity adalah kualiti bahawa beberapa kristal, batu permata dan beberapa bahan-bahan seramik perlu menjana voltan apabila tekanan mekanikal digunakan untuk mereka. Pyroelectricity pada batu dan kristal yang terdahulu daripada piezoelectricity. Ia sebenarnya ditulis mengenai dengan Theophrastus di 314 SM apabila dia mendapati bahawa Tourmaline menjadi bercas elektrik apabila ia dipanaskan.

Pada zaman moden piezoelectricity dinamakan pada awal tahun 1800-an apabila ia telah mendapati bahawa gula tebu, beberapa jenis kristal garam, tourmaline, kuarza, dan topaz, menjadi elektrik di bawah tekanan. The kuart dan garam menjadi yang paling elektrik. Ia juga mendapati bahawa kristal tertentu, batu dan mineral mempunyai kesan positif ke atas kesihatan.

Hanya dengan satu sachet piezoelectrical kuarza, ia digunakan dalam jam dan jam tangan berayun mekanisme kerja keping masa untuk menandakan masa. Ia juga digunakan dalam pemancar radio dan penerima dan juga di komputer untuk mewujudkan nadi masa.

Sejak penemuan bahawa kuart diadakan caj elektrik banyak batu-batu lain, mineral dan kristal yang untuk menjadi piezoelektrik. Ia termasuk Titanium, magnetit, bastnasit, Epistilbite, Topaz, Boracite, Germanium, Gmelinite-Na, Celadonite, Meliphanite, colemanite, Natrolite, Scolecite, Tugtupite, Tourmaline, Rhodizite, Neptunite, Searlisite, Suolunite dan Wulfenit.

Dalam masyarakat moden kita kita terdedah kepada pelbagai radiasi EMF / ELF dari segala-galanya elektrik di dalam rumah, sebagai tambahan kepada komputer, telefon bimbit, radio jam dan TV. Pendedahan ini boleh menyebabkan kekeliruan mental, pemikiran kabur, tekanan mental dan fizikal dan beberapa penyakit dan gangguan. Seolah-olah pendedahan elektrik tidak menyebabkan kita masalah yang cukup kita mempunyai semua bahan pencemar alam sekitar dan rantaian makanan dan bahan kimia yang menambah beban radikal bebas yang semakin meningkat di dalam badan. Toksin dan bahan cemar di samping sup elektrik boleh memberi kesan buruk semasa bio elektrik dalam badan.

Batu piezoelektrik, mineral dan batu permata seolah-olah mempunyai sifat elektrik yang tertentu yang boleh membantu memulihkan fungsi bio-elektrik yang betul badan. Dengan menggunakan produk-produk seperti asal Iyashi tongkat yang mengandungi manik piezoelektrik pada badan dengan cara yang ditetapkan, sifat elektrik di dalam sel-sel darah merah boleh menjadi normal dan mereka mengalir dengan bebas tanpa menyusun atau melekat bersama-sama. Ini boleh meningkatkan pengoksigenan dan penghantaran nutrien. Sidang sakit sebagai aliran semula jadi tenaga dalam badan dipulihkan. Tenaga yang terperangkap dalam meridian dilepaskan sedemikian sakit boleh mula hilang.

Apabila sifat elektrik badan dipulihkan, tahap tenaga boleh meningkatkan, kecerdasan mental dan fungsi kognitif boleh kembali normal. Kekaburan ini seolah-olah hilang. Terdapat juga melaporkan bahawa gejala telah berubah dan orang gembira bahawa mereka berasa lebih baik.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar