Senin, 23 November 2015

Bagaimana Dengan Hops?

Bagaimana Dengan Hops?

Apabila kebanyakan orang di sini hop mereka segera berfikir bir. Hop menyediakan rasa aromatik pahit untuk bir. Ia digunakan untuk mengimbangi kemanisan malt dalam pengeluaran bir. Sebelum orang mula menggunakan hop dalam bir bru banyak herba dan bunga lain telah kerap digunakan untuk kepahitan termasuk dandelion, akar burdock, dan heather. Hop mempunyai sifat anti-bakteria yang kuat dan ia telah menyedari bahawa apabila mereka telah digunakan dalam pengeluaran bir bir akan bertahan lebih lama dan tidak begitu terdedah kepada rosak. Selama berabad-abad hop menggantikan semua herba dan bunga yang lain sebagai bahan yang paling biasa pahit dan bahan aroma dalam bir.

Hop sebenarnya kelompok bunga perempuan spesis hop, Humulas lupulus. Bunga ini juga dikenali sebagai strobile a. Kilang hop adalah anggur memanjat. Apabila mereka ditanam secara komersial tumbuh-tumbuhan yang dilatih untuk membesar wayar atau tali jadi lebih daripada mereka boleh menjadi lebih rapat bersama-sama. Apabila tumbuhan jantan diiktiraf mereka dimusnahkan, kerana kelompok bunga wanita lebih berharga tanpa biji. Tumbuh-tumbuhan lelaki dikeluarkan untuk mengelakkan pendebungaan. Tumbuh-tumbuhan perempuan sering diklon daripada lain kilang ibu perempuan, sehingga hanya tumbuhan betina kemudiannya ditanam.

Terdapat rekod hop sedang diusahakan seawal tahun 700 di rantau ini iaitu hari sekarang moden Jerman. Sebutan pertama hop digunakan dalam bir bru adalah sekitar tahun 1100. Pada Great Britain hopped bir pertama kali diimport dari Belanda. Ia bukan sehingga 1500 bahawa hop mula berkembang di England, dan ia tidak sehingga 1600 bahawa hop telah ditanam di Amerika Syarikat. Jerman masih merupakan pengeluar nombor satu hop di dunia dengan Amerika Syarikat di tempat kedua. Di Amerika Syarikat Barat Laut Pasifik adalah kawasan utama pengeluaran hop.

Selain hop pengeluaran bir telah digunakan berabad lamanya sebagai herba perubatan. Terutamanya hop dihargai kerana mempunyai anti-keresahan, relaxant, dan sifat-sifat sedatif. Hop bekerja besar sebagai penawar semula jadi untuk insomnia. Mereka boleh didapati secara individu dalam bentuk kapsul herba di kedai-kedai makanan kesihatan, tetapi jalan hop yang paling biasa digunakan dalam perubatan semula jadi hari ini adalah dalam gabungan dengan lain-lain alat bantu tidur semula jadi seperti valerian, bunga ghairah, melatonin, theanine, dan lemon balm. Hop bekerja secara sinergi dengan nutrien lain untuk mencipta produk tidur semulajadi yang amat berkesan. Banyak yang lebih baik alat bantu tidur semula jadi di pasaran adalah sedikit setiap yang kuat dan berkesan sebagai ubat-ubatan preskripsi tanpa senarai panjang kesan sampingan. Ini penawar insomnia semula jadi juga tidak ketagihan menjadikan mereka satu alternatif yang baik kepada ubat-ubatan farmaseutikal.

Seperti produk herba lain dengan cara yang terbaik untuk mendapatkan manfaat sepenuhnya daripada hop adalah untuk mencari produk yang memberikan hop dalam bentuk ekstrak seragam. Bentuk yang paling mujarab hop ada akan disenaraikan sebagai (4: 1) (strobile). Dengan cara ini, bahan aktif herba diasingkan dan tertumpu dengan cara yang terkawal secara klinikal. Proses ini akan memastikan setiap pil yang anda ambil akan mempunyai potensi yang sama sebagai yang terakhir. Jika tidak dengan semua herba boleh terdapat banyak perbezaan antara potensi bergantung kepada bahagian yang tepat tumbuhan yang dimakan, syarat-syarat yang semakin meningkat pada masa menuai, dan lain-lain yang tidak terkawal kejadian semula jadi.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar