Senin, 23 November 2015

Bagaimana Mengenai Perubatan Alternatif Gout?

Bagaimana Mengenai Perubatan Alternatif Gout?

Gout adalah sejenis tertentu artritis yang disebabkan oleh peningkatan kepekatan asid urik di dalam badan. Asid urik terbentuk semasa aktiviti metabolik badan dan gangguan dalam aktiviti metabolik yang boleh membawa kepada pengeluaran tambahan asid urik. Asid tambahan memejal dan mendapat disimpan di sendi. Asid yang keras yang dipanggil tophi perubatan adalah bertanggungjawab menyebabkan kesakitan sendi dan bengkak.

Seperti yang umumnya dilihat, lelaki lebih dipengaruhi oleh serangan gout berbanding wanita dan merangkumi lebih daripada 90% daripada pesakit gout keseluruhan. Serangan gout boleh dihentikan dengan menggunakan ubat-ubatan, seperti colchicines dan NSAIDS, tetapi ia dikaitkan dengan beberapa kesan sampingan. Walau bagaimanapun, laluan alternatif untuk rawatan gout juga wujud dan dibincangkan di bawah:

Halia: Penyelidikan telah membuktikan bahawa halia dapat membantu dalam menghapuskan kesan-kesan radang gout. Halia adalah bertanggungjawab untuk pengeluaran Prostoglandins dan Leukrotrienes dalam badan yang seterusnya mengatur dan mengawal kepekatan asid urik di dalam badan.
Cherry Cherry kaya dengan Flavonoids yang telah ditentukan untuk mengurangkan kepekatan asid urik di dalam badan. Flavonoids juga menyebabkan tindak balas anti-radang pada sendi untuk mengeluarkan asid urik yang terhablur.
Minyak Arthcare: Ia bertindak sebagai antioksidan dan berfungsi dengan berkesan dalam meningkatkan tahap tenaga badan. Ia sering digunakan sebagai ubat tahan sakit dan telah menunjukkan hasil yang positif dalam mengukuhkan tulang dan otot.
Flamasil: Ia merupakan produk herba yang dibuat dari campuran serbuk Yucca, serbuk bawang putih, ekstrak susu, BCM-95, ekstrak articok, biji anggur dan boron sitrat. Semua bahan-bahan yang digunakan dalam penyediaan segi perubatan terbukti anti-radang dan mengurangkan sakit sendi. Ia adalah mudah didapati di pasaran dalam bentuk tablet dan juga mengurangkan kemungkinan serangan masa depan.
Vitamin C: Satu kajian yang dijalankan oleh Boston University School telah mendedahkan fakta bahawa kepekatan tinggi Vitamin C dalam diet adalah memberi manfaat kepada pesakit gout. Sebab sebenarnya ini masih belum diketahui tetapi penyelidik berpunca daripada ciri-ciri anti-radang dipamerkan oleh Vitamin C.
Syaitan Claw: Harpagophytum procumbens adalah nama saintifik bagi cakar syaitan dan penyelidikan klinikal telah membuktikan keberkesanannya dalam rawatan gout. 750 mg cakar syaitan diambil tiga kali sehari boleh mengurangkan jumlah asid urik dalam badan
Autumn Crocus: Ia adalah satu lagi produk herba yang mengandungi kepekatan tinggi dadah Colchicine itu. Colchicine mempunyai ciri-ciri anti-radang dan boleh mengeluarkan asid urik tambahan daripada badan. Perundingan yang sesuai perlu diambil daripada doktor sebelum mengambil ubat ini kerana ia mengandungi sejumlah besar tahap toksik yang boleh membawa kepada kesan sampingan.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar