Senin, 23 November 2015

Jenis-jenis serat Julap Yang Boleh Bantuan Beat Sembelit Masalah Kronik

Jenis-jenis serat Julap Yang Boleh Bantuan Beat Sembelit Masalah Kronik

Dalam merawat masalah sembelit, ramai daripada kita bergantung kepada julap serat. Sebenarnya ada banyak sebab yang baik untuk ini. Fiber adalah sesuatu yang tubuh anda memerlukan untuk itu membantu mengawal pergerakan usus yang normal. Tetapi terdapat banyak cara anda boleh mengambil dalam menggunakan gentian untuk mengawal pergerakan usus anda. Yang sesuai untuk anda bergantung kepada berapa teruk masalah anda dengan sembelit dan sudah tentu, pilihan peribadi anda. Jadi, jika anda ingin mempertimbangkan salah satu daripada julap yang lembut mudah untuk mengurangkan gejala-gejala yang tidak menyenangkan sembelit kronik, di sini adalah beberapa pilihan yang ada kepada anda seperti diet julap, sebahagian besar membentuk julap, dan julap serat serbuk.

Pelepasan pencahar boleh menjadi semudah menukar diet anda. Percaya atau tidak, salah satu daripada sebab-sebab utama mengapa ramai orang mengalami sembelit kerana kekurangan serat dalam diet seseorang. Dengan populariti hari ini makanan segera dan lain-lain pilihan makan yang tidak sihat, serat telah mengambil tempat duduk belakang dalam fikiran setiap orang. Ingat, kolon harus mempunyai serat yang cukup supaya mereka dapat berfungsi dengan lancar. Dan dengan memakan makanan yang kaya dengan serat seperti produk gandum, sayur-sayuran berdaun hijau, dan pasta tertentu, anda pasti boleh mengurangkan masalah sembelit anda itu membuat anda berasa lebih baik dan lebih sihat.

Julap pukal - serat sembelit pilihan yang lebih sengit julap. Bergantung kepada preskripsi doktor, beberapa ubat sembelit kronik diperbuat daripada bahan semula jadi, sebagai contoh Guar Gum. Ia diperbuat dari keturunan scrub Cyamopsis tetragonoloba dan keberkesanannya adalah disebabkan oleh kandungan serat larut. Walau bagaimanapun, julap pukal juga boleh menjadi tiruan seperti dalam kes kalsium polycarbophil tetapi ini adalah tahan bakteria menjatuhkan maruah, yang memberikan ia masa untuk bekerja sepenuhnya. Julap pukal biasanya ditetapkan untuk masalah sembelit yang serius atau kronik.

Jika anda tidak mengalami masalah sembelit yang serius, tetapi mahu melegakan sembelit yang lebih cepat, julap serat serbuk boleh menjadi satu perkara untuk anda. Sememangnya jenama julap yang berbeza memerlukan arah yang berbeza. Malah, ada yang direka untuk dicampurkan ke dalam air atau jus, manakala ada yang lebih berkesan dalam makanan.

Julap Fiber adalah satu kaedah yang berkesan, lembut dan selamat untuk menangani gejala menjengkelkan sembelit kronik. Satu lagi pilihan adalah disediakan ubat sembelit semulajadi seperti StayRegular. Sistem ini telah berjaya untuk ramai orang dan lembut pada sistem pencernaan dan lebih selamat untuk fungsi usus besar.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar